vrijdag 15 maart 2019

Doorschieters en nieuwe zaai lichting

Zoals in de vorige blog vermeld waren de broccoli zaailingen al aan het doorschieten. Deze had ik direct op een koelere plek geplaatst, maar vandaag toch besloten de 4 beste over te zetten naar een groter bakje en dieper te planten.
Zo stonden ze er vanmorgen bij:


Vandaag ben ik ook de 2e lichting broccoli en tomaten gaan zaaien. Ik kwam er achter dat ik nog wat gedroogde schijfjes turf? Had liggen van de ah moestuintjes. Deze heb ik nu gebruikt in plaats van moestuin grond.


Ook de 1e 2 gele tomaatjes zijn ontkiemt, de grotere rode laat nog even op zich wachten.
Ik ben er achter dat een zaai tree voornamelijk fijn werkt als je veel van hetzelfde zaait. Nu kan ik niet voor beide voorzien in de juiste omstandigheden qua licht en temperatuur. Dit ga ik dus vanaf vandaag ook anders doen, want naast de turf vond ik ook nog wat mooie bakjes om in te zaaien.


We wachten af wat de komende week ons gaat brengen. In ieder geval is er mooi weer voorspeld, dus ik hoop weer lekker wat werk te kunnen verrichten in de tuin!

Om af te sluiten nog een foto van de rondte


Geen opmerkingen:

Een reactie posten