zaterdag 29 juni 2019

Steeds voller

Het is ontzettend leuk om met de dag groei te zien in de tuin, zeker nu het zonnetje ook weer goed schijnt.

Alle planten nemen toe in volume, de vruchten worden groter en de tuin ziet steeds wat groener.

Na de regenachtige periode hebben we tijdens de 1e zonnige dagen de afval hoop weg gebracht naar de stort plaats. Dit geeft een hoop ruimte waar weer gezaaid kan worden! Aangezien we er omheen moesten lopen met het weghalen had ik bewust niets gezaaid in de nabije omgeving.

Waar velen al hele maaltijden van de tuin halen, zijn wij iedere dag nog erg blij met een bak frambozen, aardbeien en kruisbessen. De aalbessen gaan voornamelijk naar de vogels, delen hoort erbij!

Tot mijn verbazing zijn de, relatief kleine, stambonen al volop vruchten aan het maken. Voor mijn gevoel is dit binnen 2 dagen gebeurd, maar dat kan haast niet. Ik werd gisteren verrast met het volgende aanzicht:


Per plantje hangen er nu 2 bonen aan, dat wordt smullen!

En na de gele courgette volgt ook de groene met het maken van vruchten, zo leuk! Ik lees overal dat ze, als ze eenmaal vruchten produceren, ontzettend snel doorgroeien. Ik wacht ongeduldig af...
1 van de 2 groene courgette planten:


Gisteren heb ik ook 2 soorten sla gezaaid, pluksla en kropsla. De rijen staan niet vol, ik werk langzaam van achter naar voren toe om de oogst te verspreiden.


Ook heb ik 2 rijen wortels bij gezaaid. De bietjes groeien gestaag door een de pastinaken laten zich nogsteeds niet zien. Het ontkiemen kan tot 1 maand duren, dus ik ga binnenkort een nieuwe poging doen.


En tot slot, de maïs. Een deel is verdwenen, maar er staan mooie exemplaren tussen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten