donderdag 6 juni 2019

Stormschade

Na de storm van afgelopen nacht, met flinke hagel, windstoten en regenbuien, hield ik mijn hart vast voor de schade in de tuin.

Bij aankomst lijkt de ergste schade bij de tomatenplanten, deze hebben vele takken verloren. Dit gaf een vrij zielig aanzicht:



Verder hadden er flink wat bladeren losgelaten van de perenboom, maar de peren zijn echter blijven zitten. Ik trof er 2 op de grond, dat valt me reuze mee.

Hieronder een foto van een van de vruchten die aan de, nu nog mysterieuze, fruitboom komt. Er hangen er niet veel aan, nog even afwachten wat het eindresultaat gaat worden.


Verder kan ik met trots vertellen dat we bezoekers hebben gekregen in onze tuin, deze 2 harde werkers hebben hun plekje gevonden onder de hazelaar en zijn van harte welkom!


Voor de flinke bui van gisteren heeft Collin ervoor gezorgd dat het water vanaf de overkapping in de waterton loopt. Goede timing zo voor de flinke regenval, hij is nu weer goed gevuld. 


Verder staat alles er nog goed bij. De worteltjes komen langzaam op, de spinazie groeit gestaag door en ook de courgette/komkommer/broccoli lijken goed te blijven doorgroeien.
De pastinaak en bietjes laat nog even op zich wachten, her en der komt wat onkruid naar boven. Tot ik weet wat zaailingen zijn van de pastinaak en bietjes laat ik dit echter staan, om te voorkomen dat ik het verkeerde weghaal.

Ook de Oost Indische Kers komt op, evenals de siererwt. Het bonenkruid heeft er nog geen zin in helaas.

En tot slot een foto van een mooie klaproos in bloei!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten